Dagelijkse verzorging
Dagelijkse inkopen

Welke verzekering heb je als kapper nodig?

  |     |   Leestijd: 5 min.   |   Categorie: algemeen

Heeft jouw kapsalon al de juiste bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering? Beginnen met een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering kan het bedrijf flinke kosten besparen op de lange termijn. Een ongeluk zit immers in een klein hoekje, dus het kan zomaar zijn dat je financiële schade lijkt. Veel bedrijven hebben hier echter geen weet van. Zorg er daarom voor dat je vooraf al weet wat je allemaal kan verwachten. Want waarom kan een verzekering lonen? En welke verzekering kan je nog meer afsluiten om jouw beroep goed uit te voeren? Na het lezen van onderstaande informatie staat jouw bedrijf niet meer voor verrassingen en vind je snel de juiste verzekeringsmogelijkheden.

Ongelukken gedekt met een verzekering

Een eerste reden om als kapper een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering af te sluiten is omdat er te allen tijde ongelukken kunnen gebeuren op de werkvloer. Want zeg nou zelf: het knippen en stylen van iemands haar is lang niet zo eenvoudig als het lijkt. Als je per ongeluk de schaar op de verkeerde plek laat vallen kan je jouw klant bijvoorbeeld een sneetje geven. Of de klant struikelt over snoeren of andere materialen die in de salon liggen. Bij verwondingen kan de schade op jou verhaald worden. Dankzij de verzekeringen hoef je niet bang te zijn dat je de kosten zelf moet betalen. In plaats daarvan zal de verzekering alles dekken.

Eigendommen dekken met een eigendomsverzekering

Heb je ook al nagedacht over een eigendomsverzekering? In jouw kapsalon zijn er een groot aantal eigendommen terug te vinden, zoals jouw dure stylingapparatuur, meubelstukken en spiegels. Bij een eventuele brand of andere ramp kunnen al deze eigendommen beschadigen. Voordat je het weet, zit je met een flinke kostenpost. Een verzekering dekt de kosten van reparatie of vervanging in geval van schade door brand, diefstal of andere onvoorziene gebeurtenissen. Jij kan jouw salon dus gewoon weer opbouwen na deze ramp, zonder dat het jou veel geld kost.

Bescherm klanten met de verzekering

Ook jouw klanten moeten beschermd zijn tegen ongelukken en eventuele schade op jouw werkvloer. Zonder vertrouwen kan je geen klanten trekken en het vertrouwen is ook nodig om het haar goed te kunnen knippen. Hiervoor kan je een beroepsaansprakelijkheidsverzekering afsluiten. Deze verzekering beschermt jou tegen claims van klanten in geval van letsel of ontevredenheid. Wie weet heb je jouw dag niet, knip je verkeerd of nog erger: de klant is allergisch voor een bepaalde shampoo. De claims kunnen jou veel geld kosten als je niet de juiste verzekering hebt afgesloten.

Juridische kosten laten dekken

Als laatste wil je ook juridisch alles goed geregeld hebben. Ondanks dat niemand in een juridisch conflict wil belanden, kan het zomaar zo zijn dat het wel gebeurt. Klanten en medewerkers kunnen immers een rechtszaak aanspannen indien er letsel of een ander probleem is. Een verzekering die de juridische kosten dekt, kan voorkomen dat je veel schadevergoedingen uit eigen zak moet betalen en wellicht jouw bedrijf niet meer naar behoren kan runnen. Jouw bankrekening beschermen zorgt dat jouw bedrijf niet verloren gaat in de strijd met juristen.

kapsalon